Saturday, February 04, 2012

Selamat menyambut Maulidur Rasul 1431

Di dalam surat khabar Mesir “Liwak Islami’ setiap Khamis 8 Rabiul Awal 1422 bersamaan 31 .5. 2001 m.s 7. Syeikh ‘Atiyah Saqar berkata: Maulid nabi lebih afdal dari Malam lailatul qadar. Ini adalah pendapat kebanyak ulamak dan telah di tarjihkan. Kerana . Malam lailatul qadar dimuliakan kerana turunya malaikat dan al-quran, akan tetapi maulid nabi ( kelahiran nabi itu ) lebih afdal dan lebih mulia dari Malaikat . Manakala turunya al-quran itu pun selepas maulid nabi ( selepas nabi di lahirkan ) Tanpa kelahiran nabi sudah pasti wahyu dan al-quran itu tidak di turunkan , begitu juga segala ibadah tidak di syaria’atkan solat, puasa, zakat haji dan sbg melainkan selepas kelahiran nabi. maka dengan itu maulid nabi itu adalah lebih afdal dari malam lalatul qadar , mengapa pula ana perlu menarik balik apa yang ana katakan , malam bagi ana nabi itu lebih mulia dari lebih mulia dari ‘arsy, kursi, kaabah, langit , bumi , malaikat , dan segalanya.



BERSAMA MENGHAYATI MAULIDURRASUL

"RASULULLAH SAW APABILA DITANYA MENGAPA BAGINDA BERPUASA PADA HARI ISNIN , BAGINDA BERSABDA 'KERANA PADA HARI INI AKU DILAHIRKAN'.... RASULULLAH SAW SENDIRI MEMULIAKAN HARI KELAHIRAN BAGINDA DENGAN BERPUASA, MAKA KITA SELAKU UMTNYA ADALAH LEBIH DITUNTUT UNTUK MEMULIAKAN BAGINDA TERUTAMA PADA AKHIR ZAMAN DIMANA UMAT ISLAM SENDIRI SANGGUP MENGHINA BAGINDA DISEBABKAN BUTANYA MATA HATI MEREKA......"

"Rasulullah yang bertahap kekasih Allah bercucuran darah, dihujani panah, dilontar batu, dicaci maki, dihina demi perjuangan Islam; namun kita kadangkala rebah tersungkur sebelum melangkah ke medan hanya dek kerana malas, takut dan bimbang..."

SELAMAT MENGHAYATI MAULID JUNJUNGAN BESAR NABI SAW....
JOM SELAWAT BANYAK2.....

0 comments: